Lezing “Door vlinderogen”

Foto: Oranjetip

Spreker: Kars Veling

Dagvlinders staan in Nederland onder druk. Van de 70 soorten die ons land rijk was zijn er 17 uitgestorven terwijl dertig van de overgebleven soorten op de Rode Lijst staan als ernstig bedreigd tot kwetsbaar. In zijn lezing voor KNNV Eindhoven zal Kars Veling bevestigen dat ook in Eindhoven en omgeving soorten achteruit zijn gegaan en verdwenen.
We gaan door vlinderogen kijken en dan weten we wat we moeten doen voor behoud en vooral herstel. Dat kan ook al in je eigen tuin!

Kars Veling is ecoloog en projectleider bij De Vlinderstichting in Wageningen. Hij houdt zich bezig met onderzoek naar vlinders en libellen, maar is ook actief binnen de communicatieafdeling en woordvoerder van De Vlinderstichting. Daarnaast geeft hij veel lezingen en workshops, is hij dagvoorzitter bij symposia en begeleidt hij studenten bij hun stage of afstudeeronderzoek. Verder is hij nauw betrokken bij de Jaarrond Tuintelling.

Datum & tijd
do 11 april 2024 van 20:00 tot 22:00