Concept statutenwijziging

Op 1 juli 2021 is de nieuwe ‘Wet bestuur en toezicht rechtspersonen’ ingegaan. De KNNV is een vereniging en dus hebben ook wij hier aan te voldoen. Dit betekent dat er een technische statutenwijziging nodig is: inhoudelijk verandert en niets, er worden alleen enkele zinnen toegevoegd ter bescherming van bestuurders. Ook wordt de mogelijkheid om digitaal te vergaderen toegevoegd aan de statuten.

Daarnaast is op de landelijke Vertegenwoordigende Vergadering besloten tot een kleine aanpassing van de naam KNNV: het wordt nu Koninklijke Nederlandse Natuur Vereniging. Deze wijziging wordt ook doorgevoerd. Het predicaat Koninklijk is behouden.
Via de landelijke KNNV kunnen we als afdeling meeliften bij een gezamenlijke statutenwijziging.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 28 februari j.l. is de concept wijziging van de statuten toegelicht. Statutair was voor stemming een ⅔ meerderheid van de leden vereist maar omdat het aantal aanwezigen niet werd gehaald is een tweede ALV wordt op donderdag 4 april ingepland.
Deze is voorafgaand aan de coördinatorenvergadering. Dan is een ¾ meerderheid van de aanwezige leden voldoende om de wijziging goed te keuren.

In Conceptakte statutenwijziging KNNV – Afdeling Eindhoven 04-01-2024 kun je het concept nog eens nalezen. De wijzigingen zijn geel gemarkeerd.