Minicursus Vleermuizen

Docent : Jos Marcelissen

Lesavond : Maandag 19 augustus
Aanvang en duur: 20:00 – 22:00 uur
Plaats : Gebouw D’n Aard, Ariespad 5, 5503 EZ Veldhoven (s.v.p. niet parkeren op Ariespad)

Excursie : Vrijdagavond 23 augustus
Vertrek: Parkeerplaats Bezoekerscentrum Natuurmonumenten, Van Tienhovenlaan 4, 5062 SK Oisterwijk
Aanvang en duur: op de lesavond stemmen we af hoe laat we verzamelen. Ter plekke oefenen we eerst wat geluiden van vleermuizen met Jos voordat we gaan wandelen. Ook kunnen we dan eventueel zelf meegenomen koffie enz. nuttigen.
Zonsondergang is om 20:46 uur. De eerste vleermuizen laten zich rond 21:00 uur zien.

Welke soorten vleermuizen kennen we in Nederland? Waarin verschillen die van elkaar? Hoe vinden ze hun weg in het pikkedonker? Welke komen het meest voor in onze omgeving en wanneer (en hoe & waar) kunnen we ze waarnemen? Uiteraard komen ook leefgewoonten, voorplanting, voedsel, huisvesting, kansen en bedreigingen van (voor) deze vliegende zoogdieren kort aan de orde.

Jos Marcelissen is docent biologie, voormalig coördinator van het Meldingsnetwerk Vleermuizen Noord-Brabant en monitort nog steeds vleermuiskasten.

Prijs (inclusief koffie en thee)
€ 20,- voor KNNV- en IVN-leden
€ 30,- voor niet-leden, incl. KNNV-lidmaatschap tot eind 2025
Aantal deelnemers: max. 25

Opgave
Tot en met donderdag 15 augustus via onderstaand formulier (voorkeur) of per mail aan onder vermelding van naam, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer en wel/geen lid KNNV/IVN.
Na uw aanmelding ontvangt u een bevestigingsmail met de betaalgegevens.

Minicursus Vleermuizen

Naam(Vereist)
Adres(Vereist)
Ik ben lid van:(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Datum & tijd
ma 19 augustus 2024 van 20:00 tot 22:00
Vertrekplaats

Lesavond : Gebouw D’n Aard, Ariespad 5, 5503 EZ Veldhoven